Kauno Prisikėlimo parapija
aktualu
parapija
šventovė
m_linija
ŠV. MIŠIOS

Sekmadieniais
9.30, 11, 12.30, 18 val.

Šiokiadieniais
18 val.

m_linija




m_linija
Įvykiai

Parapijos šeimų bendruomenėje - susitikimas su VDU Katalikų teologijos fakulteto dekanu, Religijos studijų katedros docentu Benu Ulevičiumi (2017-10-09)

Paskelbta: 2017-10-19

Spalio 9 d. Kristaus Prisikėlimo parapijos šeimų bendruomenės svečias buvo Teologijos fakulteto dekanas dr. Benas Ulevičius. Dekano pokalbio tema "Ką mums kalba Marija per apsireiškimus pasaulyje?"

Marijos reikšmę krikščionybėje jau esame šiek tiek palietę ir ankstesniuose susitikimuose. Tačiau Benas Ulevičius gana suprantamai apibrėžė skirtumus tikėjime: Maria – Dievo motina ir Marija – Jėzaus motina. Buvo įdomu išgirsti kompetentingas ir argumentuotas versijas apie Marijos apvalymą nuo nuodėmės, jos ėmimą į Dangų su visu kūnu.

Kalbėdamas svečias vis pasitikrindavo, ar mes nemiegame. Tačiau, man regis (bent aš tai tikrai), nuščiuvę klausėmės ir bandėme susigaudyti savyje. Kol susiruošiau rašyti aprašymą, man daugybę kartų prasisuko kadrai įvairiausių Marijų, matytų Šventojoje žemėje, Lietuvos bažnyčiose ir kaimelių gryčiose ant sienų, Italijoje, kine, literatūroje, internete...

Mes kiekvienas (kaip asmuo ar tauta, soc. grupė, geografinė teritorija) gebame suvokti ir išreikšti Mariją tiek, kiek apskritai suvokiame motinystę ir tai net nepriklauso nuo tikėjimo. Kaip Hesės Auksaburnis Madonoje pamatė ir savo svajonių motiną, ir klajoklio nuodėmes, ir maro baisumus. Marija laimi, kai Vilmanto Marcinkevičiaus „XXI a Madona“ laimi pirmąją vietą Saatchi konkurse. Marija triumfuoja, kai viso pasaulio modistės eina iš proto dėl Dolce&Gabbana marškinėlių su jos atvaizdu (nors kai kam tai atrodo paniekinimas). Gal sunku patikėti, bet ekscentriška dainininkė su daina „Like a virgin“ yra ne kas kita, kaip reklama Marijai pop kultūros formate. Kiekvienas laikotarpis ir kiekviena subkultūra turi savitą Madonos apsireiškimo būdą, ir jis tik eilinį kartą įrodo Švč. Mergelės visapusišką reikšmę bei įtaką.

Ar nepanašu, kad Marija išėjo toli už teologijos ribų? Ar nėra taip, kad   Bažnyčia su senamadiškais rožantėliais ir statulėlėmis 18 a. kaimo moteriškių veidais išraiškos (menine) prasme nebepataiko koja kojon su savo Karaliene?

Bendruomenės narė Ieva

Į viršų atgal
   
© Kauno Kristaus Prisikėlimo parapija, 2007–2015