Kauno Prisikėlimo parapija

18 val.

m_linija

Įvykiai

Pagyvenusių žmonių popietėje - Aplankėme dvi sostines...(2014-06-11)

Paskelbta: 2014-06-17

Ankstyvą ir šiltą birželio 11-osios rytą gausus senjorų būrys rinkosi prie Paminklinės Kristaus Prisikėlimo bažnyčios pasiruošę keliauti į Vilnių ir Kernavę. Klebonas mons. Vytautas Grigaravičius išlydėdamas palaimino ir palinkėjo geros kelionės.

Pirmasis mūsų ekskursijos objektas – Rasų kapinės - tautos istorijos paminklas. Mus pasitiko istorikė Vida Girininkienė , ji glaustai apžvelgė Vilniaus kapinių, Rasų kapinių istoriją. Su ja keliavome kapinių takeliais ir aplankėme J. Basanavičiaus, M.K. Čiurlionio ir dar ne vieną dešimtį tautai nusipelniusių žmonių kapus, uždegėme žvakutes. Ir daugiau kaip valandą klausėme įdomaus kapinių tyrinėtojos Vidos Girininkienės pasakojimo.

Visi labai norėjo aplankyti Bernardinų sodus. Ir nenusivylė, vaikščiodami išpuoselėtais takais, gėrėdamiesi gėlynais, augalais, fontanais. Tai buvo valandos atgaiva.

Trečiasis mūsų objektas – Valdovų rūmai. Buvo labai įdomu pamatyti, kaip atkurti prieš penkis šimtus metų šioje vietoje garsėję rūmai, kai čia šeimininkavo renesanso princas – Lietuvos didysis kunigaikštis ir Lenkijos karalius Žygimantas Augustas. Gidės Joana Voiciukevič ir Elena Gasiulytė vedžiojo mus po rūmus, pasakojo jų istoriją, apie rastus eksponatus. Šioje žemėje archeologai tyrinėjo dvidešimt metų ir kol švytintis eksponatas, iškeltas iš dumblo po kelių šimtmečių, atsirado už stiklo – labai ilgas kelias.Muziejuje saugoma apie 300 000 objektų.Valdovų rūmų pasididžiavimas – gobelenas su Žygimanto Augusto jungtiniu herbu, kurį muziejus prieš kelerius metus įsigijo aukcione Paryžiuje už 40 tūkstančių eurų. Pagal archeologų rastas įvairiaspalve glazūra dengtas koklių nuolaužas atkurtos kadaise rezidenciją puošusios krosnys. Buvo įdomu pamatyti veikiančias ekspozicijas nors su iš dalies atkurtais istoriniais interjerais.

Pabuvoję vienoje sostinėje, atvykome į kitą – Kernavę, dar vadinamą Lietuvos Troja. Kernavės archeologinė vietovė – UNESCO Pasaulio paveldo objektas. Apsilankėme Kernavės archeologijos muziejuje, kur saugoma ir eksponuojama ilgamečių šios vietovės tyrimų medžiaga. Gidas Andrius Janionis supažindino su ekspozicija, kurioje atsiskleidžia tautos istorija ir praplėtė mūsų žinias apie legendomis ir padavimais apipintą sostinę Kernavę.

Šalia muziejaus - Švč. Mergelės Marijos Škaplierinės bažnyčia. Mus pasitiko Kristaus Karaliaus merginų djakonė Zita, kuri pirmiausia nuvedė į šviesios atminties monsinjoro Česlovo Krivaičio sukurtą muziejų. Keliuose mažyčiuose kambarėliuose sukaupta daug vertingų eksponatų, bylojančių apie bažnyčios gyvenimą,Lietuvos istoriją – religinės relikvijos, knygos ir senolių buities rakandai. Užlipę ant stogo turėjome gerą progą ne tik apžvelgti, kas sukurta kiemelyje, bet ir pasigėrėti vaizdu į Pajautos slėnį. Mes buvome sužavėti labai vaizdingu sesės Zitos pasakojimu . Ramybės valandėlė – Švč. Mergelės Marijos Škaplierinės bažnyčioje. Kiekvieno asmeninė malda, susikaupimas. Sugiedojome „Marija,Marija“.

Per dieną daug nukeliauta. Pristigo jėgų palaipioti piliakalniais, tad pakako pasigėrėti kerinčiais vaizdais nuo apžvalgos aikštelės.

Pavakarys, saulutė dar aukštai. Suradome poilsiavietę ant vaizdingo Neries skardžio, kur turėjome Agapę. Malda padėkojome Dievui, kad kelionė puikiai sekėsi, daug pamatyta, sužinota ,išgirsta, patirta. Užkandome , atsigėrėme – ir nuovargio kaip nebūta. Dar užteko noro ir jėgų padainuoti, pabendrauti, pasidalinti patirtais įspūdžiais. Gal prieš šimtmečius šioje vietoje ir mūsų protėviai taip pat dainavo, kad giria skambėjo...